Ken Ring

Shooo, har absolut ingenting specc för mig, sitter bara här vid datorn o typ ruttnar, har inte tagit ett steg utanför dörren på hela helgne tror jag :( :( feett tråkigt asså hara bara möglat här hemma med jainaba o familjen...

Men imorgon är det iaf skola igen :) :(. hahah

Fresten, asså jag undra VAD skulle jag göra utan musik? jag skulle ALLLDRIG klara mig utan musik, haha till och med mamma sa igår att jag e typ beroende av musik, fast de kokm jga på för länge sen men ändå, vad fan skulle jag göra? asså jag har musik på: när jag lagar mat, när jag städar/tvättar, när jag ska sova, när jag pluggar, när jag åker bil eller är påväg någonstans, när jag sitte vid datorn, i reklamerna ibland när jag kollar på tv, när jag duschar/badar, och när jag inte gör något specc, när jag har almänt tråkigt....
ahaha shiit asså knas fan :P

Här kommer lite låtar med Ken ring som jag tycker e bra...
Jag själv tycker att ken är en tung rappare, lyssna bara på hasn texter också, han skriver om sitt liv, hur de va när han väte upp i Stockholm(hässelby), och han mamma som gick bort när han var 14 år gamma och hans pappa som var alkoholist....
Ken Ring fick sitt stora genombrott med den självbiografiska låten "Mamma", som handlar om hur hans mor Rebecka insjuknade och dog i cancer när han var 14 år gammalf.Fett synd, en 14- åring som förlorar ens mamma...
Som 20-åring var han "favorit­negern" som sjöng om sin bortgångna mamma, skändade kungahuset och hamnade i kylan.

2004 började Ken Ring ett samarbete med norske producenten Tommy Tee. Samarbetet var lyckosamt och de släppte tillsammans plattan "Två legender utan pengar". Ken dömdes i början av 2006 till sex månader fängelse för grovt bedrägeri. Rapparen Petter tryckte T-shirts där det stod "Free Ken Ring". Ring släpptes fri i juli 2006. Bara några dagar efter var han uppe på scen med Petter under Jazzfestivalen och han släppte senare nya singeln "Cutta dom".

Lägger in låten som han gjort till hans mamma

Ken Ring - Mamma


Fett fin låt.

Han har också gjort en låt till sin pappa Joel, som var Alkoholist...
Lyssna på texten så förstår ni nog...
Ken ring - Pappa



2004 började Ken Ring ett samarbete med norske producenten Tommy Tee. Samarbetet var lyckosamt och de släppte tillsammans plattan "Två legender utan pengar". Ken dömdes i början av 2006 till sex månader fängelse för grovt bedrägeri. Rapparen Petter tryckte T-shirts där det stod "Free Ken Ring". Ring släpptes fri i juli 2006. Bara några dagar efter var han uppe på scen med Petter under Jazzfestivalen och han släppte senare nya singeln "Cutta dom".

Här är videon som petter gjorde, Ken rings Son Kelian är även med i videon med T-shirten "FREE KEN RING.(den gulliga killen med dreads)

Petter - det går bra nu


Ken Ring - Bryter tystnaden
Lyssna på texten så fattar ni vad de handlar om.
fett bra :)
Hans barn e fett gulliga också, kolla bara deras ögon också...


Ken Ring - Kelian


LYSSNA BARA PÅ TEXTEN, FETT BRA LÅT...
Ken Ring - Låten för barnen


Här kommer fler låtar, men dom handlar inte så kmt om hans familj...

Ken Ring- Ta Det Lungt


Ken Ring- Akta dig för polisen


fett gammal låt

Ken feat. Fre - Grabbarna från förorten



Också skit gammal :)

Ken Ring - eld och djupa vatten



/Isatou

Kommentarer
Postat av: Weirdo

Ken är grymt bra, min favorit rappare. Eller typ Ken och Daddy Yankee. Jag läser din mammas blogg det var så jag trillade in på den här bloggen. Bra musik!



Må bäst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0