Fredags uppdatering:P

Fredagen, Vakna upp hos vendela, börja packa o fixa mig, för avgång mot stan och sedan hem och efter de till graneberg och sen till Sthlm, mot gambianska kulturveckan och sen till gräna lund där jajg skulle möta mamma, Mabou och Karin, för att kolla på när Bunny Wiler skulle uppträda :D :P

Fast typ hälften av allt blev inte av.
De som blev av var typ först åkte vid ner på stan, bytte buss till 2an och åkte hem o bytte om, åkte ner på stan igen o mötte Steve och Papis och tog sen tåget mot sthlm.

Framme i sthlm så skulle jag till gröna lund (så blev de inte :(.)
Utan jag, Binta, Diana, Negin, Steve och Papis, gick runt där lite ,sen åkte killarna hem till sig lr nåt:P
Och efter ett tag så gick jag och Binta och åt lite på MCD och sen drog vi oss mot Rinkeby, eftersom att binta skulle bara hämta sitt smink där hos farbror och sen skulle vi förbi snabbt till gambianska kulturveckan och sen till gröna lund.

Men eftersom att inte farbror va hemma och bara hans fru va de så skulle vi vänta lite på honom så vi bara hann träffa honom och hälsa typ. E nligt honom så skulle han va hemma inom 10 dom gångerna vi ringde, men de blev snarare 2 timmar tror jag :P

När han väl kommmit hem, stannade vi en liten stund tills mamma ringde för att säga att jag skulle möta dom för att jag skulle åka på hennes tågbiljett hem med henne och Mabou, eftersom att jag ändå hade missat konserten :(.

Så när hon ringde så börja jag och binta klä på oss för att gå ut till busen. Men otur som vi har så åker den iväg mitt framför ögonen på oss :/.
Så vi får vänta på nästa buss och eftersom att vi missa bussen så missa vi också T-banan som vi skulle byta till, så när bussen väl kommit så skulle jag få vänta i 15 min på t banan och när den kom så var det bara 10 min kvar tills tåget sokm mamma och mabou satt på skulle gå. Så jag skulle missa de :/ eftersom att jag skulle byta T- bana för dom hade stängt av blåa linjen.
 
Så jag tänkte a men då tar jag bara tåget efter dom och köper ny biljett, så jag fortsatte min lilla resa till stationen.
Äntligen framme så ser jag att de sista tåget till uppsala redan hade gått och nästa tåg gick typ 6 på morgonen och kl var då ca: 00.00, så funderade på att bara vara uppe i stationen till 6 och ta tåget då, men gick och kollade natt bussarna, men hittade inga som gick : / så ist för att "övernatta" på stationen så åkte jag tillbaka hem till farbror o familjen :)

Så vid 2 tiden tror jag, tog jag tunnel banan till fridhemsplan o bytte där till rinkeby.

När jag väl var framme i rnkbye kom jag på att de finns en skit läskig skog där som jag va tvungen att gå igenom för att komma till farbror, men vågade typ inte mitt i natten i rinkeby hahah:P, så jag gick till statoil o köpten en comviq kompis eftersom att mina pengar va slut, så ringde jag midia och pratade med henne hela vägen hem till farbror, så har jag ju självklart inga nycklar hem till dom.

Så jag måste ringa på lr ringa deras mobiler, men pallar inte ringa på för då väcker jag förmodligen lilla Lai och de orkar jag inte me :P, så bombar typ deras mobiler med sms och ringer några gpnger, så vid 4 tiden sp kom jag äntligen in och somna på typ 0,2 sekunder :D(to be continued) hahahahha :P

Bless
//Isatou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0